Byten & Returer

 

Hur returnerar jag skor och tillbehör?

Det är både superenkelt och gratis. Gör såhär:
Stoppa skorna i kartongen de kom i och lägg allt i en slitstark plastpåse.
Tejpa igen påsen ordentligt och fäst returetiketten på utsidan. Om du använder Footwaypåsen som skorna kom i ser du till att sätta returetiketten över den ursprungliga adressetiketten. Annars blir nämligen postpersonalen förvirrade över vart paketet ska.
Lämna paketet till ett postombud. Spara kvittot som du får när du lämnar in paketet. Det är ditt bevis på att skorna är på väg till oss.
Om du vill byta skor, gör en ny beställning på skorsalomon.se.

 

Hur länge har man öppet köp/bytesrätt?

skorsalomon erbjuder 365 dagars öppet köp/bytesrätt för oanvända varor från den dag du mottagit varan/varorna. Varan skall returneras oanvänd, i oskadat skick, med originalförpackning och med etiketter kvar på varan. Vid retur av skor och tillbehör ska plombering sitta kvar på varan. För att utnyttja öppet köp/bytesrätt krävs även kvitto.

 

Hur gör jag en retur?

Vid köp i butik: Ta med dig varan och ditt kvitto till valfri butik. Du kommer att bli återbetalad direkt i butiken. Har du handlat med kort sätts summan in på ditt kort. Det kan till tre bankdagar, beroende på vilken bank du har, innan pengarna är insatta på ditt konto.

Vid köp på skorsalomon.se: Har du köpt din vara på vår näthandel kan du välja mellan att returnera din vara till närmaste butik eller skicka tillbaka den till vårt lager. Önskar du returnera din order till vårt lager är du välkommen att skicka ett mail till sales@skorsalomon.se så skickar vi en returfraktsedel. Vänligen ange att du önskar returnera din vara till vårt lager samt ditt ordernummer. Retursedeln ska ej sättas på orginalförpackningen utan fäst utanpå eventuellt yttre emballage.

 

När och hur uppdateras min betalning efter en retur?

Vi rättar till allt så fort vi bara kan. Om du har valt betalsättet faktura och inte har betalat än kommer din faktura att krediteras så snart vi registrerar din retur.

Din faktura kommer att krediteras 5-7 dagar efter att din order är tillbaka på vårt lager. Du som kund har själv ett ansvar att din faktura inte överskrider förfallodagen. skorsalomon återbetalar ej förseningsavgifter. Därför kan du välja att betala din faktura på förhand och få pengarna tillbaka när returen är registrerad eller vänta med att betala fakturan tills den krediterats och du fått en ny uppdaterad faktura/fakturan är makulerad. Om du kontaktar Kundtjänst kan du även få hjälp med att flytta fram fakturan 10 dagar alternativt meddela att du returnerat din order/delar av din order. Klarna kan då pausa din faktura till dess att din retur är registrerad.